ΦΙΛΟΖΩΙΑ: ΝΟΜΙΚΟ ΚΑΘΗΚΟΝ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ Ή ΦΥΣΙΚΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ;

 



 

  Τη φετινή σχολική χρονιά 2022-2023 στα πλαίσια της υλοποίησης προγραμμάτων δραστηριοτήτων συνεχίσαμε για τρίτη χρονιά τη φιλοσοφία του να καλλιεργηθεί η περιβαλλοντική συνείδηση που διέπει το ανθρώπινο, το φυτικό και το ζωικό περιβάλλον, αλλά και καθετί οργανικό στον πλανήτη που ζούμε. Με αφορμή την υιοθεσία του πρότερου αδέσποτου ζώου, της Lacta, όπως τη βλέπετε στη φωτογραφία, θελήσαμε να εστιάσουμε στη φιλοζωία και να επεξηγήσουμε τι σημαίνει κάτι τέτοιο στην πράξη μέσα από τις διαστάσεις του νόμου, του συναισθήματος και της βιωσιμότητας. Έτσι προσεγγίσαμε τα θέματα της υιοθεσίας των αδέσποτων, τη σημασία μιας τέτοιας απόφασης για το σχολείο μας, τον σκοπό αυτής της κοινωνικής πράξης  στα πλαίσια της καλλιέργειας της περιβαλλοντικής συνείδησης από τέτοια προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, τη σύνδεση με την έννοια της διαφορετικότητας τόσο στους ανθρώπους, όσο και στα ζώα, την προσπάθεια κατανόησης ότι η σχέση μας με τα ζώα διαμορφώνεται μέσα από το νομικό πλαίσιο, τη συναισθηματική αντίληψη και το φυσικό ένστικτο για συνύπαρξη με το περιβάλλον, τους συναισθηματικούς δεσμούς που αναπτύσσονται μεταξύ ανθρώπου και ζώου, και πως όλη αυτή η πράξη μπορεί να επικοινωνηθεί στην ευρύτερη σχολική κοινότητα και να γίνει μια πρακτική των σχολείων τόσο για την καλλιέργεια της περιβαλλοντικής ευθύνης και της ενσυναίσθησης από μικρή ηλικία, όσο και σαν προσέγγιση για την προώθηση της υιοθεσίας των αδέσποτων, τη μείωσή τους σε τοπικές κοινωνίες που συνδέονται με τον τουρισμό και την ανάπτυξη της ποιότητας ζωής των αδέσποτων με κατεύθυνση ότι τα καταφύγια είναι μια λύση προσωρινή και ο στόχος είναι η υιοθεσία, και αυτό μπορεί να εσωτερικευθεί δίνοντας το παράδειγμα δημόσιοι οργανισμοί, όπως είναι οι σχολικές μονάδες. Δίνοντας μάλιστα το παράδειγμα οι σχολικές δομές ειδικής εκπαίδευσης στέλνεται το μήνυμα ότι ευάλωτοι πληθυσμοί είναι και τα ζώα, και χρειάζονται και αυτά μια ευρύτερη οικογένεια που μπορούν να τη βρουν και στα σχολεία. 

https://drive.google.com/file/d/1a-vHTP4vijv_7PEHDtPtBc67Icx0fOht/view?usp=drive_web 

 

Δρ Σεβαστή Α. Αποστόλου,

Σχολική Ψυχολόγος ΕΕΕΕΚ Ποτίδαιας            

 

Σχόλια