Η ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΟ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

 ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Στη συνάντηση γονέων Απριλίου στα πλαίσια της δράσης αξιολόγησης σχετικά με το ρόλο της συμβουλευτικής στο διαμεσολαβητικό ύφος του σχολείου και την προαγωγή της καλής σχέσης μεταξύ σχολείου και οικογένειας, αναπτύχθηκαν τρεις ενότητες. Στην πρώτη ενότητα παρουσιάστηκε από το ειδικό βοηθητικό προσωπικό, κ. Μπάμπα Ανθούλα, το σκεπτικό της αξιοποίησης των στοιχείων που συλλέχθηκαν από το ημερολόγιο αυτοφροντίδας των παιδιών σε εύρος ενός μήνα. Το διάστημα ήταν αρκετό, ώστε να αποτυπωθεί ένα μοτίβο συνηθειών 4 εβδομάδων και να αναδυθεί σε ποιους τομείς αυτοεξυπηρέτησης του κάθε παιδιού χρειάζεται να γίνει παρέμβαση, ώστε να κατακτηθεί με εξάσκηση στο σχολείο και στο σπίτι η δραστηριότητα αυτοφροντίδας που χωλαίνει. Στη δεύτερη ενότητα, έγινε εστιασμός του φυσιοθεραπευτή, κ. Βασιλάκη Δημήτρη,  σε μελέτες περίπτωσης παιδιών του σχολείου με κινητικές δυσκολίες και παρουσιάστηκε οδηγός παρέμβασης εξατομικευμένος που μπορεί να γίνει χρήση του και στο σπίτι από το ίδιο το παιδί με την ελάχιστη επίβλεψη του γονιού. Δόθηκε έμφαση στο γεγονός ότι οι παρεμβάσεις και με χρήση εξειδικευμένων εποπτικών μέσων έχουν φέρει εξέλιξη και βελτίωση στα κινητικά θέματα των παιδιών, αλλά έχει σημασία η φάση συντήρησης ιδιαίτερα στο σπίτι σε περιόδους σχολικών διακοπών. Στην τρίτη ενότητα συζητήθηκε ο ρόλος της διαμεσολάβησης ως μοντέλο διαχείρισης κρίσης στη σχολική κοινότητα και η σημασία της συνεργασίας του σχολείου με φορείς στα πλαίσια μιας κρίσης. Αφού αναπτύχθηκε από την ψυχολόγο, κ. Αποστόλου Σεβαστή, ο ρόλος του διαμεσολαβητή στη λειτουργία μιας σχολικής μονάδας σε περίοδο κρίσης και η συντονιστική του δράση ανάμεσα στην οικογένεια, το σχολείο και τους φορείς που εμπλέκονται, έγινε μια αναδρομή σε παρελθούσες εμπειρίες κρίσεων από τους συμμετέχοντες και αναδίπλωση τρόπων επίλυσης καθώς και σε ποιο βαθμό αυτές οι κρίσεις επηρέασαν το συναισθηματικό κλίμα της μονάδας καθώς και τις σχέσεις ανάμεσα σε παιδιά, γονείς και προσωπικό. Το συμπέρασμα ήταν ότι η διαμεσολάβηση επικυρώνει τον ρόλο του γεφυροποιού του σχολείου που είναι το απάγκιο των οικογενειών ιδιαίτερα στη ειδική εκπαίδευση. Και μέσα από τη συμβουλευτική, τη συζήτηση, τον διάλογο και την εξάντληση της επικοινωνίας ανάμεσα στην οικογένεια και τους φορείς μπορεί να προληφθούν και να αναχαιτισθούν κρίσιμα θέματα, προβλήματα και δυσκολίες από τη διαμεσολάβηση των θεσμικών ρόλων της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Συντονίστρια Δρ Σεβαστή Α. Αποστόλου-Σχολική Ψυχολόγος

Μέλη Νικολός Σωτήρης Μαθηματικός, Βασιλάκης Δημήτρης-Φυσιοθεραπευτής, Μπάμπα

Ανθούλα -Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό

Σχόλια